Aisyah Zahraa | Forgive

Minta maaf dan memaafkan kata erti lain perkara sangat membahagiakan diri. Percayalah memaafkan lebih meelgakan hati kita . Kenapa kita mesti memutuskan hubungan silaturrahim? Dendam tidak dapat mengubah apa pun . Apa yang saya fikirkan semua orang berpeluang membuat kesalahan cuma dgn cara dan waktu yang berbeza. Jadi apa salahnya kita berusaha untuk memaafkan. Sedangkan setiap waktu kita berharap kemaafan dan keampunan dari Allah , Sesungguhnya Allah itu Yang Maha Pengampun, jadi siapalah kita untuk berbuat demikian.

Kerana semua ini berpunca dari hati. Kenapa ??

Ketahuilah, bahwa di dalam jasad manusia terdapat segumpal daging. Jika ia baik, maka baik pula seluruh jasadnya. Dan jika ia jelek, maka jelek pula seluruh jasadnya. Ketahuilah bahwa segumpal daging itu adalah hati." (H.R. Bukhari dan Muslim).

Kebahagiaan? Tiada guna kalau bermewah-mewahan sedangkan kita bermusuhan antara satu sama lain. Tidak rugi kita memaafkan diri kita, orang lain dan persekitaran sekeliling.

Sejujurnya hati akan rasa lebih tenang dan bahagia. Yahooooooooooo...!!


Jangan hanya kerana satu kesalahan kita membenci seseorang itu habis-habisan . Boleh jadi semasa kamu memikirkan 10 kejahatannya ,
orang yang kamu benci itu sedangan menginati 20 kebaikan kamu lalu dia berdoa untuk kebaikanmu.
( copy dari fb )