Aisyah Zahraa | Anak

Membesarkan anak mudah dengan pakai dan makan dia sja tetapi mendidik itu payah.
Dalam proses membesarkan anak telah mengajar saya mengenali diri dan mengubah diri sendiri. Anak telah banyak mengajar saya erti sabar, tanggungjawab dan sayang.Adakalanya saya tegas, marah yang teramat, berlembut dengan dia.Saya akui saya bukan sempurna.Saya tahu layanan saya pada dia berlebihan bak kata orang ' bagi muka '. entahlah saya benarkan dia marah sedih gembira suarakan pendapat dan keiginannya seperti saya.Apa yang sedang saya lakukan, dia akan lakukan seperti saya.Bersama-sama.

Saya puji dia.Dia jarang sepahkan mainannya, kasut tersusun dan barang diletakkan ke tempat asal,suka jaga kebersihan diri,senang dengan peraturan, ceria dan cepat terima perubahan  persekitaran. Bawalah kemana saja dia senang berkomunikasi dengan sesiapa.
Ada orang kata, kalau memuji anak nanti anak degil,melawan lah apalah. Bagi saya memuji tidak meninggalkan kesan negatif jika dilakukan dengan betul. contohnya, setiap pagi sebelum dia ke taska. saya selalu tanya kenapa aisyah suka bercerita ek, bijak anak mama..dia akan senyum...aisyah suka ramai kawan ye...mesti dia jwb.yela mama senget!!! hehehhe..mama plak yang terkena.





Anak oh anak!